Αυπνίες: Τι δεν πρέπει να κάνετε πριν κοιμηθείτε για να απολαύσετε τον ύπνο σας

Υγεία


Ο ύπνος δεν είναι μια απλή υπόθεση. Απαιτεί μια διαδικασία η οποία εάν δεν γίνει, καταλήγουμε με το μάτι γαρίδα να περιμένουμε να ξημερώσει.

Έχει συμβεί στους περισσότερους. Μετά από μια εξαντλητική, δύσκολη, γεμάτη άγχος, μέρα στη δουλειά σκεφτόμαστε πως και πώς να πάμε σπίτι και να ξαπλώσουμε να κοιμηθούμε και να ξεκουραστούμε.

Και όταν έρχεται η στιγμή αυτή και πέφτουμε στο κρεβάτι, αντί ο Μορφέας να μας χαϊδέψει τρυφερά τα βλέφαρα, μας γυρίζει την πλάτη και το μάτι μας γίνεται… γαρίδα. Δεν μπορούμε να κοιμηθούμε και στριφογυρνάμε στο κρεβάτι που μας φαίνεται ότι δεν μας βολεύει.

Και όσο δεν κοιμόμαστε και η ώρα περνάει και το επόμενο πρωί έχουμε πάλι πρωινό ξύπνημα για δουλειά, τόσο τα νεύρα μας τεντώνονται περισσότερο. Και όσο τεντώνονται τόσο ο ύπνος απομακρύνεται. Φαύλος κύκλος.

Τι δεν πρέπει να κάνουμε

Για να έχουμε λοιπόν έναν καλό ύπνο υπάρχουν κάποια πράγματα τα οποία δεν πρέπει να κάνουμε πριν κοιμηθούμε. Εάν κάνουμε κάποια από αυτά ή και όλα μαζί, τότε εγγυημένα θα δούμε την ανατολή του ήλιου ξύπνιοι.

Να αποφεύγουμε την κατανάλωση του αλκοόλ

Πόσες φορές δεν είπαμε ή δεν σκεφτήκαμε μετά από μια δύσκολη μέρα, «Ας βάλω ένα ουισκάκι να χαλαρώσω». Και πράγματι το «ουισκάκι» αρχικά θα μας χαλαρώσει αλλά στη συνέχεια – ισχύει για όλα τα ποτά με αλκοόλ- και καθώς μεταβολίζεται μετατρέπεται σε διάφορες χημικές ουσίες οι οποίες επηρεάζουν το κέντρο ύπνου του εγκεφάλου μας.

  •  Πόσες ώρες πρέπει να διαρκεί ο τέλειος ύπνος στους μεσήλικες;

Αυτό σημαίνει ότι δεν μας επιτρέπει να πέσουμε σε βαθύ ύπνο (που θα μας ξεκουράσει), ενώ από το δεύτερο μισό της νύχτας και μετά ο ύπνος μας γίνεται ανήσυχος και γεμάτος συχνές αφυπνίσεις.

Εκκρεμότητες της τελευταίας στιγμής

Από τη στιγμή που θα μπούμε στο σπίτι θα πρέπει να αφήσουμε όλες τις σκοτούρες, όλα τα άγχη και όλες τις ασχολίες απέξω. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πούμε «ας τελειώσω και αυτή την υποχρέωση και μετά να πέσω να κοιμηθώ».

Αυτό θα κρατήσει σε εγρήγορση τον εγκέφαλο μας και μετά για να επανέλθει στο στάδιο της χαλάρωσης θα χρειαστεί να περάσει αρκετή ώρα.

Μακριά από οθόνες

Αφήστε κινητά, αφήστε τάμπλετ, κλείστε λάπτοπ και κομπιούτερς, αρκετή ώρα πριν κοιμηθείτε. Δεν πρόκειται να σας…



Πηγήin.gr