Γυμναστική κάνουμε και τον χειμώνα – Ενισχύει τη διάθεση

Lifestyle


Εκτός από τα γνωστά οφέλη η γυμναστική βοηθάει στη βελτίωση της διάθεσης και την αύξηση της ενέργειας

Ο καιρός γίνεται ολοένα και πιο κρύος, η μέρα μικραίνει, και το σκοτάδι έρχεται νωρίς, τόσο νωρίς που οι περισσότεροι δεν έχουμε τελειώσει από τη δουλειά όταν έχει πια νυχτώσει. Αυτό λοιπόν αποτελεί τη νούμερο ένα δικαιολογία για όσους θέλουν να αποφύγουν τη γυμναστική το χειμώνα.

Σύμφωνα με μια νέα έρευνα της Sports Direct, το 67% των γυναικών σταμάτησαν την άσκηση το χειμώνα (με τις νεότερες γυναίκες να τείνουν περισσότερο να το εγκαταλείψουν). Και στα δύο φύλα όμως, το 48% είπε ότι ήταν πολύ πιο δύσκολο να τηρήσουν την κανονική ρουτίνα άσκησης τους κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Αν είσαι ένας από εκείνους τους ανθρώπους που ίσως φοβούνται να γυμνάζονται στο σκοτάδι ή που παραλείπουν τη γυμναστική τους για να χαλαρώσουν στον καναπέ με μια ζεστή κούπα καφέ όταν κάνει αρκετό κρύο ή ακόμα που ακυρώνουν τη γυμναστική επειδή έβρεξε λίγο το μεσημέρι, τότε θα χρειαστεί να ξανασκεφτείς τις επιλογές σου.

Η αλήθεια όμως είναι ότι δεν παρατάς τη γυμναστική επειδή απλά κάνει κρύο, ή επειδή βράδιασε.

Η καθημερινότητα, το άγχος, οι προβληματισμοί και τα προβλήματα σε διάφορους τομείς της ζωής σου, σου τρώνε την ενέργεια που μπορεί να είχες για την προπόνησή σου. Η άσκηση όμως είναι αυτή που θα σου δώσει μακροχρόνια την ενέργεια για όλες τις υπόλοιπες πτυχές της καθημερινής σου ρουτίνας. Οι παρακάτω λόγοι (που δεν έχουν να κάνουν άμεσα με τη σωματική υγεία) θα σε επαναφέρουν στους ρυθμούς που πάντα είχες (και ήθελες να έχεις) στη γυμναστική σου.

Η άσκηση μπορεί να μας δώσει περισσότερη ενέργεια

Χρειάζεται ενέργεια για να κινηθείς αλλά «θερίζεις ό,τι σπείρεις», που έλεγαν και οι παλιοί. Όταν ασκείσαι, το οξυγόνο και τα θρεπτικά συστατικά μετακινούνται στο σώμα πιο αποτελεσματικά – κάτι που μπορεί να σου δώσει περισσότερη ενέργεια.

Μάλιστα, μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Psychotherapy and Psychosomatics διαπίστωσε ότι μόνο 20 λεπτά ελαφριάς άσκησης είναι αρκετά για να μειωθεί η καθημερινή σου κόπωση. Οι ερευνητές χώρισαν τους συμμετέχοντες σε τρεις ομάδες: η πρώτη ομάδα έκανε 20 λεπτά μέτριας έντασης αερόβια άσκηση, τρεις φορές την εβδομάδα, για έξι εβδομάδες.

Η δεύτερη έκανε αερόβια άσκηση χαμηλής έντασης της ίδιας χρονικής περιόδου, και η τρίτη ομάδα δεν ασκήθηκε καθόλου. Η ομάδα χαμηλής έντασης (που έκανε το ισοδύναμο ενός χαλαρού, εύκολου περπατήματος) ανέφερε πτώση 65% στα αισθήματα κόπωσης. Αυτό ήταν τρανταχτή απόδειξη ότι δε χρειάζεται να κάνεις πολλά για να αποκομίσεις τα οφέλη.

Η κίνηση ενισχύει τη διάθεση

Μια έρευνα του 2020 που αφορούσε τη σχέση μεταξύ τρεξίματος και ψυχικής υγείας, που δημοσιεύτηκε στο International Journal of Environmental Research And Public Health, εξέτασε περισσότερες από 116 μελέτες και διαπίστωσε ότι «το…



Πηγή Skai