ΕΛΣΤΑΤ: Άλμα του πληθωρισμού στο 12,1% για τον Ιούνιο

Οικονομία


Ευρείας κλίμακας ήταν και άνοδος σε μηνιαία βάση, από τη στιγμή που εν λόγω δείκτης επιταχύνθηκε κατά 2,5%

Ανοδικά γι άλλον ένα μήνα κινήθηκε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Ιούνιο, μια ανοδική πορεία την οποία καταγράφει για 13ο διαδοχικό μήνα, από τον Ιούνιο του 2021. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), ο εθνικός πληθωρισμός τον περασμένο μήνα ανέβηκε σε ετήσια βάση στο 12,1%, από 11,3% τον Μάιο. Σε μηνιαία βάση και εν συγκρίσει με τον περασμένο Μάιο, το ποσοστό ανόδου διαμοφφώθηκε στο 1,6%.

Υπενθυμίζεται ότι βάσει των των στοιχείων της Eurostat, οι τιμές καταναλωτή στον Ιούνιο σε ετήσια βάση σκαρφάλωσαν στο 12%, όταν τον περασμένο μήνα έτρεξαν με τον αναθεωρημένο πτωτικά ρυθμό της τάξεως του 10,5% (10,7% η αρχική εκτίμηση).

Ευρείας κλίμακας ήταν και άνοδος σε μηνιαία βάση, από τη στιγμή που εν λόγω δείκτης επιταχύνθηκε κατά 2,5%, μια μεταβολή που ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη σε επίπεδο Ευρωζώνης, πίσω από το 2,8% της Εσθονία.

Είναι η πρώτη φορά μετά από ένα μεγάλο διάστημα, όπου ο εθνικός πληθωρισμός βρίσκεται τόσο κοντά σε σχέση με τον εναρμονισμένο στην Ευρωζώνη, καθώς συνήθως η απόκλιση είναι περί του 1% (ο εθνικός υψηλότερα του εναρμονισμένου).

Για του 12 μήνες, από τον Ιούλιο του 2021 έως τον Ιούνιο του 2022, οι τιμές καταναλωτή εμφανίζονται αυξημένες κατά 6,3%, όταν για το αντίστοιχο διάστημα Ιούλιος 2020 – Ιούνιος 2021 είχε καταγραφεί αρνητικός ρυθμός της τάξεως του 1,3%.

Συγκεκριμένα η αύξηση του Δείκτη, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ προέρχεται από τις αυξήσεις στις παρακάτω κατηγορίες:

• 12,6% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.

• 0,9% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

• 4,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

• 31,5% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, είδη επισκευής και συντήρησης κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.

• 6,5% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

• 0,6% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ιατρικά προϊόντα, ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομεία και κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

• 25,0% στην ομάδα…



Πηγή Skai