Ερευνα: «Υπέρ της σιδηροδρομικής σύνδεσης Ρίου – λιμάνι της Πάτρας είναι οι κάτοικοι

Οικονομία


Το έργο που εξασφαλίζει τη σύνδεση του νέου λιμένα Πατρών με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, αλλά και τη διασύνδεση με την υφιστάμενη γραμμή προς Πύργο μέσω μετεπιβίβασης, αποτελεί εδώ και χρόνια σημείο τριβής για το αν θα είναι πλήρης ή μερική η υπογειοποίηση της νέας διπλής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής.

Στην τελική ευθεία για την ανάδειξη αναδόχου εισέρχεται ένα πολύ σημαντικό σιδηροδρομικό έργο για την Πελοπόννησο που θα συνδέει το λιμάνι της Πάτρας με το Ρίο, ενώ θα περιλαμβάνει την κατασκευή της τρίτης μεγαλύτερης σήραγγας στην Ελλάδα.

 Μάλιστα, ξεπεράστηκε το «αγκάθι» της χρηματοδότησης του έργου καθώς έχουν ξεκινήσει ήδη οι διαδικασίες ένταξης του στο νέο ΕΣΠΑ 2021 -2027, αλλά και στο CEF ΙΙ (Connecting Facility Europe) της νέας περιόδου.

Έρευνα της MRB για λογαριασμό της ΕΡΓΟΣΕ

 Κατά κοινή ομολογία πρόκειται για ένα έργο με πολλαπλά οφέλη για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής, μειώνοντας τον χρόνο πρόσβασης προς την Αθήνα και τις υπόλοιπες πόλεις της Ελλάδας, η υλοποίηση του οποίου αναμφίβολα θα αναβαθμίσει τις συνδυασμένες μεταφορές και την εμπορική δραστηριότητα του λιμένα Πατρών.

Η αποδοχή εξάλλου του έργου αυτού και η αναγνώριση της αξίας του από τους δημότες της Πάτρας, αποτυπώνεται σε μια έρευνα που διεξήγαγε η MRB για λογαριασμό της ΕΡΓΟΣΕ, που σκοπό είχε να εντοπισθούν οι όποιες ανησυχίες και προβληματισμοί της τοπικής κοινωνίας για το έργο.

 Άμεση υλοποίηση του έργου που συνδυάζει την υπόγεια και υπέργεια όδευση, επιθυμεί το 60% των ερωτηθέντων δημοτών της Πάτρας στην έρευνα της MRB

Το έργο που εξασφαλίζει τη σύνδεση του νέου λιμένα Πατρών με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, αλλά και τη διασύνδεση με την υφιστάμενη γραμμή προς Πύργο μέσω μετεπιβίβασης, αποτελεί εδώ και χρόνια σημείο τριβής για το αν θα είναι πλήρης ή μερική η υπογειοποίηση της νέας διπλής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής. Σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό υλοποίησης του έργου που βρίσκεται σε προχωρημένο διαγωνιστικό στάδιο η υπογειοποίηση θα ξεκινά από την οδό Κανελλοπούλου έως τον Άγιο Ανδρέα και όχι από το Ρίο.

Το 75,7% των ερωτηθέντων δημοτών της Πάτρας, σύμφωνα με την έρευνα, πιστεύει ότι θα ωφεληθεί από το έργο όταν ολοκληρωθεί, είτε οικονομικά, είτε ως προς την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής

 Ο βαθμός ωφέλειας του σιδηροδρομικού έργου εστιάζεται κυρίως στην αναβάθμιση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής (46,1%) ή σε συνδυασμό που απορρέει από οφέλη ποιότητας ζωής & οικονομικά (27,6%).

 Μείωση του χρόνου πρόσβασης στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, εμπορική ανάπτυξη του λιμένα Πατρών, δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ιεραρχούν ως σημαντικότερα οφέλη του έργου οι δημότες της πόλης, σύμφωνα με έρευνα της MRB

 Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα για τους δημότες της Πόλης είναι ότι θα:

  •  μειωθεί…



Πηγή Skai