Θαλασσινά: Υπάρχουν 6 πολύ καλοί λόγοι για να τα εντάξεις στη διατροφή σου

Γαστρονομία


Και γιατί να τα προσθέσεις στην διατροφή σου εάν θέλεις να χάσεις βάρος;

Είναι αυτή η εποχή του χρόνου, που ιδιαίτερα στην Ελλάδα, αυξάνεις την κατανάλωση των θαλασσινών και τα εντάσεις στη διατροφή σου συχνά μέσα στο μήνα.

Αυτό όμως που δεν γνωρίζεις, είναι ότι η τακτική κατανάλωση θαλασσινών ωφελεί πολλές πτυχές της υγείας σου, λόγω των πολλών σημαντικών βιταμινών και μετάλλων που περιέχουν τα θαλασσινά.

Ας δούμε όμως μερικά οφέλη των θαλασσινών, γενικά στην υγεία μας.

1. Είναι μια καλή πηγή βασικών θρεπτικών συστατικών

Τα θαλασσινά είναι χαμηλά σε κορεσμένα λιπαρά, πλούσια σε πρωτεΐνες και γεμάτα με σημαντικά θρεπτικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένων των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, της βιταμίνης Α και των βιταμινών του συμπλέγματος Β. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι απαραίτητα για τη διατήρηση της υγείας – ιδιαίτερα του εγκεφάλου, των ματιών και του ανοσοποιητικού συστήματος. Επειδή το σώμα σου δεν μπορεί να παράγει ωμέγα-3 λιπαρά οξέα από μόνο του, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να εντάξεις τα θαλασσινά στη διατροφή σου.

2. Σου χαρίζουν περισσότερη “εγκεφαλική δύναμη”

Τα θαλασσινά μπορούν να δώσουν στον εγκέφαλό σου την απαραίτητη ώθηση και να βελτιώσουν τη μακροπρόθεσμη υγεία του εγκεφάλου. Τα ωμέγα-3 μπορούν να σε βοηθήσουν να μειώσεις τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου Alzheimer και να αποτρέψουν τη διανοητική έκπτωση με την πάροδο των ετών. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά βοηθούν επίσης το σώμα σου να ρυθμίζει σωστά τη μνήμη και τα συναισθήματα.

3. Προωθούν την υγεία της καρδιάς

Τα ψάρια —ειδικά ο σολομός— αλλά και τα θαλασσινά όπως η γαρίδα, το καλαμάρι κ.τ.λ., ακριβώς επειδή είναι πολύ πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, διατηρούν την καρδιά σου υγιή. Η κατανάλωση ψαριού- θαλασσινών μία ή δύο φορές την εβδομάδα μπορεί να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς και να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού.

4. Βελτιώνουν την όραση σου

Όσο αυξάνεται η ηλικία τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος έκπτωσης της όρασης σου. Ευτυχώς, τα θρεπτικά συστατικά στα θαλασσινά μπορούν να βοηθήσουν σε αυτό, επειδή τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μειώνουν επίσης τον κίνδυνο εμφάνισης οφθαλμικών παθήσεων. Η βιταμίνη Α είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία των ματιών, ενώ χωρίς αρκετή βιταμίνη Α στη διατροφή σου, μπορούν να δημιουργηθούν διάφορες ασθένειες στα μάτια.

5. Κάνουν το δέρμα και τα μαλλιά σου πιο υγιή

Εάν έχεις ξηρό δέρμα, η κατανάλωση θαλασσινών θα σε βοηθήσει διατηρώντας την υγρασία του δέρματος σου. Παράλληλα, τα ωμέγα-3 και το ιχθυέλαιο στα θαλασσινά συμβάλλουν στη μείωση της ακμής και προστατεύουν από τις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου, αφήνοντας σου ένα υγιές και ενυδατωμένο δέρμα.

6. Απαλύνουν τον πόνο στις αρθρώσεις 

Εάν υποφέρεις συχνά από δύσκαμπτες αρθρώσεις , μπορεί να έχεις ανάγκη από περισσότερα θαλασσινά…



Πηγή Skai