Καλάθι του νοικοκυριού: Τα private label και τα SOS στη σύγκριση τιμών – Έρευνα του ΟΤ

Οικονομία


Crash test σε ζάχαρη, μακαρόνια Νο 6, κατεψυγμένο αρακά, ηλιέλαιο, νωπό κοτόπουλο, ελληνικό καφέ, φακές και τυρί φέτα

Με λίγες από τις γνωστές μάρκες, τιμές για όλα τα βαλάντια, χωρίς όμως να είναι οι χαμηλότερες και αρκετές τεχνικές αρρυθμίες έκανε πρεμιέρα το «καλάθι του νοικοκυριού».

Καλάθι του νοικοκυριού: Πρεμιέρα με προβλήματα

Private Label VS επώνυμα προϊόντα

Συνολικά, την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής της πρωτοβουλίας, οι περισσότεροι από τους +800 κωδικούς προϊόντων που «μπήκαν» στα «καλάθια» των Σκλαβενίτη, ΑΒ Βασιλόπουλο, Lidl, Μy Market, Μασούτη, Γαλαξία, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικού, Market In, SYN.KA, Bazaar, Χαλκιαδάκη, Discount Markt και του αμιγώς ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ e-fresh.gr, αφορούν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, κάτι που δεν ανταποκρίνεται στις προτιμήσεις των καταναλωτών, όπως αποτυπώνονται στα μερίδια αγοράς. Εξ ου και η «γκρίνια» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Να σημειωθεί ότι το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας κινείται μεν αυξητικά τους τελευταίους μήνες λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, φθάνοντας στο 16%, με βάση τις εταιρείες μετρήσεων, αλλά η «δύναμη» των επώνυμων brands συνεχίζει να είναι μεγάλη.

Από την άλλη, στους επώνυμους κωδικούς, οκτώ μάρκες απαντώνται συχνότερα στα «καλάθια» των αλυσίδων. Πρόκειται για τα σήματα: Παπαδοπούλου, Κατσέλης, Χρυσά Αυγά, Sani, Babylino, Septona, o.b. και Johnson.

Τα λιγότερα

Με βάση τις λίστες που αναρτήθηκαν στο e-katanalotis, τη μεγαλύτερη παρουσία σε επώνυμους κωδικούς εμφανίζει το «καλάθι» της αλυσίδας My Market (όμιλος Metro), όπου από τα συνολικά 52 προϊόντα, μόνο 12 αφορούν σε private label κωδικούς.

Ακολουθεί η Χαλκιαδάκης όπου στο «καλάθι» της από τα 65 προϊόντα τα 14 είναι ιδιωτικής ετικέτας.

Ενώ στην 3η θέση όσον αφορά την αναλογία επωνύμων – PL βρίσκεται η Μασούτης, με τα 20 από 52 προϊόντα του «καλαθιού» της να είναι δικές της μάρκες.

Μικρή παρουσία καταγράφουν τα PL και στο μεγάλο «καλάθι» της Γαλαξίας, καθώς από τα 90 προϊόντα τα 22 είναι ιδιωτικής ετικέτας.

Πάντως τα λιγότερα – έως κανένα PL – έχει το καλάθι του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ e-Fresh, που διαθέτει 51 προϊόντα.

…και τα περισσότερα

Στον αντίποδα, η γερμανική εκπτωτική αλυσίδα Lidl διατήρησε τον αριθμό των κωδικών ακριβώς στο πλαίσιο των προβλεπόμενων, ήτοι 51 – όσες δηλαδή και οι κατηγορίες που ορίστηκαν…



Πηγήin.gr