Οκτώ σημαντικοί λόγοι για να βάλεις τα μήλα στη διατροφή σου

Lifestyle


Είναι ένα εξαιρετικά υγιεινό φρούτο με πολλά ερευνητικά τεκμηριωμένα οφέλη.

Με περισσότερες από 7.000 διαφορετικές ποικιλίες να είναι διαθέσιμες παγκοσμίως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα μήλα είναι το πιο διαδεδομένο φρούτο στον κόσμο.

Από τις γλυκές κόκκινες ποικιλίες, όπως τα Red Delicious, Fuji ή Gala, μέχρι τα ζουμερά πράσινα, όπως το Granny Smith σίγουρα υπάρχει ένα μήλο για όλους.

Χρησιμοποιούνται συνήθως σε συνταγές, όπως πίτες, μπισκότα, muffins, μαρμελάδες, σαλάτες, πλιγούρι βρώμης ή smoothies, ενώ αποτελούν ένα εξαιρετικό σνακ μόνα τους ή αλειμμένα με βούτυρο ξηρών καρπών.

Εκτός όμως από τη μαγειρική τους ευελιξία και τα πολυάριθμα χρώματα και γεύσεις για να διαλέξεις, τα μήλα είναι ένα εξαιρετικά υγιεινό φρούτο με πολλά ερευνητικά τεκμηριωμένα οφέλη.

Ακολουθούν οκτώ εντυπωσιακά οφέλη των μήλων για την υγεία, ή αλλιώς 8 λόγοι για τους οποίους αξίζει να προσθέσεις τα μήλα στο μενού σου.

1. Θρεπτική αξία

Τα μήλα θεωρούνται φρούτα με υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά, δηλαδή παρέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά ανά μερίδα. Ένα μέτριο μήλο 200 γραμμαρίων προσφέρει τα ακόλουθα θρεπτικά συστατικά:

Θερμίδες: 104
Υδατάνθρακες: 28 γραμμάρια
Φυτικές ίνες: 5 γραμμάρια
Βιταμίνη C: 10% της ημερήσιας αξίας (DV)
Χαλκός: 6% της DV
Κάλιο: 5% της DV
Βιταμίνη Κ: 4% της DV
Η ίδια μερίδα παρέχει επίσης 2-5% της DV για τις βιταμίνες Ε, Β1 και Β6. Η βιταμίνη Ε χρησιμεύει ως λιποδιαλυτό αντιοξειδωτικό, η βιταμίνη Β1 – γνωστή και ως θειαμίνη – είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη και η βιταμίνη Β6 είναι απαραίτητη για τον μεταβολισμό των πρωτεϊνών.

Τα μήλα είναι επίσης πλούσια πηγή πολυφαινολών, μιας σημαντικής ομάδας αντιοξειδωτικών, μιας οικογένειας ενώσεων που προστατεύουν τα κύτταρά από το οξειδωτικό στρες.

Tip: Για να αξιοποιήσεις στο έπακρο τα μήλα, κατανάλωσέ τα μαζί με τη φλούδα τους, καθώς περιέχει τις μισές φυτικές ίνες και τις περισσότερες πολυφαινόλες.

2. Απώλεια βάρους

Τα μήλα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και νερό, κάτι που τα καθιστά χορταστικά. Το αυξανόμενο αίσθημα πληρότητας που προκαλούν λειτουργεί ως στρατηγική απώλειας βάρους, καθώς βοηθά στη διαχείριση της όρεξης. Αυτό, με τη σειρά του, μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της ημερήσιας ενεργειακής πρόσληψης και συνεπώς σε αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας και απώλεια βάρους.

Είναι εξίσου ενδιαφέρον ότι οι πολυφαινόλες του μήλου ενδέχεται να παρουσιάζουν και αυτές δράση κατά της παχυσαρκίας.

3. Καρδιοπροστατευτική δράση

Τα μήλα έχουν συνδεθεί με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Ένας λόγος μπορεί να είναι ότι περιέχουν διαλυτές φυτικές ίνες. Αυτό το είδος φυτικών ινών μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα.

Ένας άλλος λόγος μπορεί να είναι η περιεκτικότητά τους πολυφαινόλες. Ορισμένες από αυτές, συγκεκριμένα το φλαβονοειδές…



Πηγή Skai