Πληθωρισμός: Έρχεται νέο κύμα ακρίβειας – Και νέες ανατιμήσεις σε βασικά προϊόντα

Οικονομία


Ο υψηλός πληθωρισμός, πέρα ​​από την αρνητική του επίδραση στη συνολική κατανάλωση, επηρεάζει και τις καταναλωτικές συνήθειες σε πολλές κατηγορίες προϊόντων.

Την στιγμή που συνεχίζονται οι ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά οι πρώτες εκτιμήσεις μιλούν για πληθωρισμό κοντά στην περιοχή του 12,5% για τον Ιούλιο. Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης στρέφει τα βλέμματά τους στις ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ την Δευτέρα 8 Αυγούστου για την πορεία του πληθωρισμού.

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Eurostat ο εναρμονισμένος δείκτης αυξήθηκε στην Ελλάδα κατά 11,5% σε ετήσια βάση τον Ιούλιο, έναντι 11,6% τον Ιούνιο 10,5% τον Μάιο. Ως εκ τούτου, το πρώτο εξάμηνο του έτους συνολικά, ο εναρμονισμένος πληθωρισμός στην Ελλάδα διαμορφώθηκε, κατά μέσο όρο, σε 8,92%. Το επίπεδο τιμών αυξήθηκε σχεδόν σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών, με εξαίρεση τις επικοινωνίες.

 Ακρίβεια: Αγορές με το σταγονόμετρο σε καύσιμα, τρόφιμα και ρούχα

Ο πληθωρισμός καλπάζει και το «καλάθι» των καταναλωτών γεμίζει με λιγότερα αγαθά και υπηρεσίες, που όμως κοστίζουν περισσότερα χρήματα, φέρνοντας σε αδιέξοδο τους ευάλωτους, οι οποίοι υποχρεώνονται να κάνουν περικοπές ακόμη και σε βασικά είδη διατροφής.

Παρότι καταγράφεται μια αύξηση 5% στην μέση τιμή των προϊόντων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, η αξία των online αγορών σε τιμές λιανικής με ΦΠΑ έπεσε στα 134 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα, σημειώνοντας πτώση 5%, συγκρινόμενη με το αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο του 2021, όπου η οnline κατανάλωση είχε εκτοξευθεί λόγω και της πανδημίας στα 141 εκατ. ευρώ από 56,3 εκατ. ευρώ το 2020.

Ποια είδη διαγράφονται από τη λίστα

Ο υψηλός πληθωρισμός, πέρα ​​από την αρνητική του επίδραση στη συνολική κατανάλωση, επηρεάζει και τις καταναλωτικές συνήθειες σε πολλές κατηγορίες προϊόντων.

Οι διαδικτυακοί αγοραστές έχουν μειώσει τις δαπάνες τους, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2021, σε ορισμένα είδη που δεν θωρούνται «βασικά», όπως τα κρασιά (-30%) και σνακ (-7%) και τα ακριβότερα φρέσκα τρόφιμα, όπως συσκευασμένα αλλαντικά (-12%) και τα τυριά (- 6%).

Από την άλλη πλευρά, τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα σε τρόφιμα με χαμηλότερο κόστος, όπως τα κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα (+14%)…



Πηγήin.gr