Τι είναι η περίφημη Οne health και η αλληλεπίδραση ανθρώπου και περιβάλλοντος

Υγεία


«Να διδάσκουμε διαφορετικά: Η ισχύς της “έδρας” είναι κλονισμένη, και το κύρος εκπορεύεται μόνο από την ικανότητά του να εμπνέεις και να καθοδηγείς»

Νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, μια «Ενιαία Υγεία», αλλά και αναζήτηση κοινών στόχων για τα εκπαιδευτικά και υγειονομικά συστήματα του πλανήτη «έδειξε» η προηγούμενη τριετία, που ανακάτεψε τη ζωή μας και πολλούς ανάμεσα μας τους ανάγκασε να αναζητήσουν νέες πορείες και διαφορετικές επαγγελματικές διεξόδους. Πως όμως πρέπει να διδάσκουμε σήμερα τους νέους; Και πως πρέπει να αντιμετωπίζουμε την δική μας πορεία μέσα στις σύγχρονες πόλεις μας, στην αναζήτηση της δικής μας ευεξίας και αίσθησης σκοπού;

Η καθηγήτρια παθολογικής ανατομίας και πρώην πρόεδρος της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Ιωαννίνων Αννα Μπατιστάτου απαντάει σε μερικές ερωτήσεις για όλα τα παραπάνω:

Πως διδάσκουμε σήμερα τους νέους στα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα; Και τι σας έδειξε η πρόσφατη «ψηφιακή» εμπειρία στα ΑΕΙ;

Η παιδεία είναι αγαθό που θεμελιώνεται πάνω στις αρχαίες αρχές του ανθρωπισμού, ο οποίος αποτελεί αμετακίνητη σταθερά. Ωστόσο ο κόσμος γύρω μας αλλάζει με μεγάλες ταχύτητες, που είναι ιδιαίτερα εμφανείς στον τομέα της τεχνολογίας. Η γενιά μας τις αφομοίωσε με μια πιο αργή διαδικασία, ενώ οι νεότεροι, ως digital natives, έχουν μια ζηλευτή εξοικείωση με μέσα και εργαλεία έξυπνα και αποτελεσματικά, που έχουν αλλάξει ριζικά μεταξύ άλλων και τον τρόπο μάθησης. Η απεριόριστη πρόσβαση που έχουν δε στην πληροφορία τους δίνει την δυνατότητα μιας συνολικής οπτικής, που τους καθιστά ευαισθητοποιημένους για τα περιβαλλοντικά ζητήματα και κριτικούς απέναντι στα κατεστημένα.

Απέναντι σε τέτοιον φοιτητικό πληθυσμό, η ισχύς της “έδρας” είναι κλονισμένη, και το κύρος του διδάσκοντος εκπορεύεται περισσότερο παρά ποτέ από την ικανότητά του να εμπνέει και να καθοδηγεί. Το ζητούμενο δεν είναι ο καθηγητής-αυθεντία, αλλά ο καθηγητής-μέντορας, που ανοίγει τους ορίζοντες και δείχνει το δρόμο για την έρευνα, για την αναζήτηση της γνώσης που είναι περισσότερο μια διαδικασία παρά ένα αποτέλεσμα και στην οποία ο ρόλος των διδασκομένων είναι ενεργητικός. Κάτω από την πίεση της πανδημίας, η φυσική ετοιμότητα των digital natives συμπαρέσυρε όλο το σύστημα σε…



Πηγήin.gr