OT FORUM – Ηλεκτροκίνηση: Υπάρχουν οι στόχοι, χρειάζονται κίνητρα και υποδομές

Οικονομία


Για την ηλεκτροκίνηση σε Ελλάδα και ΕΕ μίλησαν ο Κυριάκος Κοφινάς, γενικός διευθυντής Ηλεκτροκίνησης ΔΕΗ και ο Ορέστης Ομράν, Partner DLA Piper, Head of Greece Country Group

Με γνώμονα ότι η υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί κεντρικό στόχο για την προστασία του Περιβάλλοντος και για καθαρές βιώσιμες πόλεις, μίλησαν για τις ευκαιρίες, αλλά και για τις προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης στο OT FORUM 2 ο Κυριάκος Κοφινάς, γενικός διευθυντής Ηλεκτροκίνησης ΔΕΗ και ο Ορέστης Ομράν, Partner DLA Piper, Head of Greece Country Group.

OT FORUM 2 – Γ. Παπανδρέου: Η Ελλάδα μπορεί να είναι αυτάρκης ενεργειακά

Προϋποθέσεις και κίνητρα

Κοινός τόπος στις τοποθετήσεις τους κατά τη διάρκεια της συζήτησης ήταν η σημασία που αποδίδουν στην ανάπτυξη κινήτρων και προϋποθέσεων για την επέκταση της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων.

Όπως είπε ο κ. Ομράν, βασική διαφορά ανάμεσα στην Ελλάδα και στην ΕΕ είναι οι υποδομές. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 1.200 ενεργά σημεία φόρτισης, όταν στην Ολλανδία που είναι πρωταγωνίστρια στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης υπάρχουν 66.000 σημεία φόρτισης, αντίστοιχα πολύ περισσότερες υποδομές από ό, τι στη χώρα μας υπάρχουν σε Γαλλία, Γερμανία, Λουξεμβούργο.

Όσον αφορά τα κίνητρα για αντικατάσταση των συμβατικών αυτοκινήτων με ηλεκτρικά σημείωσε ότι ναι μεν στην Ελλάδα παρέχονται μια σειρά από κίνητρα, όπως φορολογικά κ.ά., όμως «δεν είμαστε στους πρωτεργάτες».

Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι η Ελλάδα ταξινομείται περίπου στη μέση σε επίπεδο ΕΕ, εάν ληφθεί υπόψη ότι 10 χώρες της ένωσης δεν παρέχουν κανένα κίνητρο.

Αναφερόμενος στις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης από την πλευρά του ο κ. Κοφινάς ανέδειξε ως πολύ σημαντικό το να είναι προσιτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σε αυτό συνέβαλε, όπως είπε, το πρόγραμμα «κινούμαι ηλεκτρικά» και θα συμβάλει και ο δεύτερος κύκλος. Δεύτερη σημαντική προϋπόθεση, είπε, είναι η ανάπτυξη δικτύου δημόσιων και ημιδημόσιων φορτιστών με γεωγραφική διασπορά ώστε να υπάρχει γεωγραφική κάλυψη.

Επίσης, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα εκπαίδευσης των πολιτών ώστε να γνωρίζουν την αξία της ηλεκτροκίνησης για τις πόλεις και το περιβάλλον, και τέλος στην κατάρτιση του πλάνου μετάβασης στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Θεσμικό πλαίσιο

Αξιολογώντας…



Πηγήin.gr